Dutch

 

Personalization    |    Innovation    |    Bio-based materials    |    Research    |    Prototyping

We leven in een wereld van Fast Fashion en wegwerpkleding en de meeste mensen vinden dit een ramp. De industrie werkt nu aan recycling en circulaire mode. Hiermee proberen ze het gedrag van 7 miljard mensen te veranderen. Maar onze consumptieve wereld is al eeuwen geleden begonnen (Trentman 2016). De uitbreiding van de handel in de 16e eeuw en de industriële revolutie in de 19e eeuw bijvoorbeeld hebben dit versneld. Het veranderen van dit diepgewortelde gedrag is dus een enorme taak.

NEFFA denkt dat Fast Fashion en wegwerpkleding juist een gewelding kans is. We hebben een hele generatie mensen die nu verwachten een jaar, misschien twee, een kledingstuk te dragen, voordat ze het weggooien en iets nieuws kopen. Met het juiste type materiaal (cradle-to-cradle) kan dit op maat worden ontworpen om aan deze levenscyclus te voldoen. We hebben oplossingen nodig die beantwoorden aan de realiteit waarin we leven en die aan bij de wortel beginnen.

Wij kijken naar het veranderen van het materiaal en de productietechnieken in plaats van het menselijk gedrag te veranderen. Volgens ons is dit gemakkelijker dan het veranderen van ons consumptiegedrag, omdat dit gedrag ouder is dan onze productietechnieken. Onze oplossingen liggen op de grens van technologie en microbiologie. NEFFA heroverweegt de toekomst van mode en ontwikkelt gepersonaliseerde mode- en textielproducten op basis van nieuw ontwikkelde materiaal- en productietechnieken. We onderzoeken ook oude materialen, verf- en productietechnieken om deze te combineren met de huidige technologieën. We ontwikkelen toekomstige concepten voor innovatieve en duurzame mode op basis van Body-Based modelling.

NEFFA helpt ook bedrijven, onderzoeksinstituten en universiteiten door hun (bio) technologie te integreren in textiele prototypes en ontwerpen om deze aantrekkelijker te maken voor een bepaalde doelgroep of een breder publiek. Personalisatie is ook hier belangrijk, zowel in prototyping en conceptontwikkeling als in de samenwerking zelf. Aniela Hoitink heeft een uitgebreide achtergrond in de commerciële mode-industrie (15+ jaar, Tommy Hilfiger, Gaastra), wat helpt bij de vertaling van technologie naar de markt. Zij is beschikbaar voor brainstorm, consulting, research, (materiaal) ontwikkeling en prototyping.

Neem vrijblijvend contact op met Aniela Hoitink om te weten wat NEFFA voor u kan betekenen.